הקשר בין פעילות גופנית נכונה לפתרון בעיות אין אונות

Posted on: מאי 27, 2022, by :
הקשר בין פעילות גופנית נכונה לפתרון בעיות אין אונות

הקשר בין פעילות גופנית נכונה לפתרון בעיות אין אונות

אין ספק שתפקוד מיני תקין חיוני לבריאות הפיזית והנפשית שלנו. לכן בעיית אין אונות מפריעה ופוגמת באיכות החיים של גברים רבים המבקשים עבורה מענה באמצעים שונים, למשל תכשירים טבעיים כמו של גברה וטיפולים מסוגים שונים. יחד עם זאת, אם אתם סובלים מהנושא, חשוב שתדעו כי לא אחת בעיות אין אונות ניתן לשפר על יד פעילות גופנית נכונה.

מחקרים שנעשו בתחום

מחקרים שנעשו בתחום מצאו קשר ישיר בין פעילות גופנית לתפקוד וחשק מיני בקרב גברים וגם בקרב נשים. למעשה חוסר בפעילות גופנית מהווה סיבה נפוצה לאין אונות, ומצד שני פעילות גופנית נכונה בהחלט יכולה לתרום לשיפור מצבים של אין אונות. שיפור זה נובע מסיבות שונות כמו זרימה יותר טובה של הדם, חיזוק סיבולת לב ריאה, חיזוק שרירים ויכולת לעמוד במאמץ, המסת שומנים ושחרור לחצים ומתחים. כמו כן כושר גופני תורם לשיפור המראה ובכך לשיפור של תדמית ובטחון עצמי. יתרה מכך, כשאנו מרגישים טוב עם עצמו ויותר אנשים "עושים לנו עיניים" כך גם החשק המיני עולה בהתאם.

מחקרים גילו שככול שאנשים מתאמנים יותר שנים באופן קבוע כך גם הם שומרים על יכולת התפקוד המיני שלהם ועל החשק המיני. כפועל יוצא מכך, אין פלא שבמקום הראשון נמצאים מתאמנים וספורטאים. מצד שני, נמצא אצל כי מי שמתאמן באופן מאוד אינטנסיבי החשק המיני דווקא יורד, לעומת מי שמתמיד להתאמן באופן רציף אך מתון. ירידה זו נובעת עקב מעייפות גדולה של הגוף וירידה ברמות של הורמון הטסטוסטרון. אצל נשים אימון אינטנסיבי עלול לפגוע בסדירות המחזור החודשי ולהוביל להפרעות הורמונליות שגורמות לירידה בחשק המיני.

לכן, בכדי לשפר את התפקוד המיני חשוב להתאמן באופן רציף אך לא להגיע לאימונים יומיים יותר מידי מאומצים.

איזה פעילות גופנית כדאי לבצע?

בשביל לשפר תפקוד מיני בייחוד כדאי להתמקד בפעילויות אירוביות ברמת מאמץ בינונית זאת בשילוב עם אימוני כוח ועם חיזוק של שרירי ליבה ורצפת אגן. כמו כן הליכה יומית נמרצת של כשלוש ק"מ בהחלט יכולה לשפר כושר גופני וביצועים מיניים.

בנוסף לצד פעילות גופנית יש גם לפתח אורח חיים ותוזנה בריאים, עם ירידה במשקל, הורדת כולסטרול ולחץ דם. וכן שינה טובה יותר, הפסקת עישון, והורדה בצריכת אלכוהול, וצריכת מזון בריא ועודי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *