רואים טלוויזיה או עושים פעילות גופנית לפני השינה? כמה זמן עדיף לחכות?

Posted on: ספטמבר 20, 2022, by :
טלויזיה לפני השינה

שינה טובה משמעה גם מספיק שעות וגם עומק ואיכות, ויש לזה השלכות רבות. כך למשל, שינה לא טובה, כלומר שאינה מספיק עמוקה או איכותית, נמצאה קשורה לסיכון להרבה מחלות כרוניות, למצב רוח ירוד, לתפקוד נמוך, להשמנת יתר ועוד. אז אם אתם רוצים ליהנות משינה טובה ואתם נוהגים לצפות בטלוויזיה או לעשות פעילות גופנית לפניה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

צפייה בטלוויזיה לפני השינה

איזה כיף! נרשמתם אל דיסני פלוס ויש לכם המון סדרות חדשות לראות! ההרגל הזה מוכר כמעט לכולם: לפני שהולכים לישון חייבים לתפוס קצת זמן מסך, בין אם זה ממש מעניין ובין אם סתם בהייה, לתת למוח לנוח מכל המשימות והאתגרים של היום. זה בסדר גמור, רק צריך לזכור משהו לגבי השינה. יש מחקרים רבים שמראים שהאנרגיה שמסכים פולטים משפיעה על ההורמון של השעון הביולוגי, שנקרא מלטונין. הוא נקרא גם הורמון השינה, כי המלטונין קובע במידה רבה את סדר השעות, את העייפות והערנות שלנו. כאמור, האנרגיה מהמסכים משפיעה על ההורמון הזה, וכך – במקום שנחוש באופן טבעי עייפים ושהגיעו הזמן להניח את הראש, אנו מושכים עוד קצת מול המסך. גם איכות השינה שלנו מושפעת. לכן, ההמלצה של הרופאים היא להימנע מצפייה בטלוויזיה במהלך השעה האחרונה לפני שהולכים לישון, ולמעשה עדיף יותר משעה כפי יכולתכם.

פעילות גופנית לפני השינה

קודם כל יש להדגיש שפעילות גופנית טובה לא רק לבריאות אלא גם לשינה. מחקרים רבים מראים שאנשים המקפידים על פעילות גופנית קבועה, למשל 3 פעמים בשבוע, נהנים גם משינה איכותית יותר. יתר על כן, השינה עצמה תורמת להישגים של הפעילות הגופנית, והיא חשובה במיוחד לספורטאים הבונים שרירים ומסת עצם. וברור ששינה טובה גם משפרת את הביצועים במהלך היום שלאחריה.

יחד עם זאת, מי שמתאמן ממש לפני שהוא הולך לישון, מסכן את איכות השינה שלו. במהלך אימונים הגוף מעלה את החום ומשחרר אדרנלין, וכך במקום להיכנס למיטה עייפים הגוף נמצא בעוררות יותר גבוהה, כך שקשה יותר להירדם. למעשה, מה שהמומחים ממליצים הוא לבצע את הפעילות הגופנית כמה שעות לפני שהולכים לישון, לתת לו לנוח, ורק אז להיכנס למיטה.

אתר הבוררת – לבחירת חבילת צפייה

אם אתם רוצים לראות (עד שעה) לפני השינה תוכן איכותי, ומחפשים את החבילות הטובות ביותר, באתר הבוררת תוכלו למצוא מידע ברור ומאורגן. באתר כבר עשוי לכם את כל העבודה, דיברו עם הספקיות ומציגים מגוון חבילות משתלמות במיוחד.