חשיבותה של נשימה נכונה – גם במים וגם בחוץ

Posted on: יוני 16, 2022, by :
חשיבותה של נשימה נכונה - גם במים וגם בחוץ

חופשה באילת כוללת לרוב ביקור באתרים נבחרים כמו המצפה התת ימי ואטרקציות נוספות, וכמובן שחייה במים עם צלילת שנורקלים באילת. לכן כדאי שתדעו כיצד לנשום נכון בעת שחייה וצלילה עם שנורקל וגם באופן כללי.

לנשום נכון כששוחים

בעת שחייה רבים מתקשים לשלב נכון נשימה שמותאמת לתנועת הגוף. חשוב להבין כי נשימה לא נכונה בעת שחייה מקשה על פעולת השחייה וגורמת למאמץ יתר של שרירי הגוף. הנשימה בעת שחייה דורשת להגיע לקצב נכון, עם תנועה נכונה של הראש בעת הכנסת אוויר, עם ראש וגב ששומרים על קו ישר בעת שאיפת האוויר והוצאתו. למעשה מדובר בסגנון שחייה שלא גורם להרמת יתר של הראש ושל הצוואר שגם גורם לרגליים לשקוע. בנוסף, בכדי להקל על מנח זה יש למקד את המבט למטה ולא קדימה.

לנשום נכון בזמן צלילת שנורקל

בעת צלילה חופשית, שנורקל מעניק לנו אמצעי יעיל לנשימה, באופן שאינו דורש להוציא את הראש החוצה מהמים, עם רצף ממושך של שהייה תחת המים. ובכדי לנשום נכון עם שנורקל יש קודם כל להיות רגועים וללמוד לנשום לא דרך האף אלא דרך הפה. הנשימה בשנורקל דורשת לעשות הפרדה בין נשימה דרך האף ונשימה דרך הפה, עם מודעות ושליטה על האופן שבו אנו נושמים.

כמו כן היכולת לנשום דרך הפה מסייעת בעת צלילה לאזן לחצים באוזניים, על ידי כך שמכניסים אוויר לאף הפותח את חלל האוזן. ובכדי להגיע לרמה גבוהה של שליטה בשיטת נשימה זו יש לתרגלה כמה שיותר, עם שאיפה מהפה ונשיפה מהאף, ולהיפך שאיפה דרך האף ונשיפה דרך הפה. את התרגול ניתן לבצע מחוץ למים גם בעזרת שנורקל.

לנשום נכון גם מחוץ למים

חוץ מזה שיש לדעת לנשום במים, כדאי גם לשים לב לנשימה נכונה מחוץ למים. נשימה נכונה תעניק לכם צריכה טובה של חמצן החיוני לבריאות הגוף ומסייע בחילוף חומרים בדם. כמו כן הקפדה על נשימה מלאה וטובה מונעת מתיחה של שרירים, מקטינה סיכוי לכאבי ראש, תורמת לשנת לילה טובה ומורידה רמות של סטרס. הלימוד של נשימה נכונה מוצע בשיטות שונות, למשל דרך מדיטציה, תרגול יוגה, חדר כושר ועוד. אבל מספיק שבכל כשעה או בכל רגע שיש לכם קושי, תזכרו לעצור ולקחת כמה נשימות מלאות וטובות, ובכך תתרמו רבות לבריאות הגוף והנפש שלכם.